Dagens ridpass

Idag har Mulle och jag tränat för Karina Möller, och åh vad bra det gick! Ponnyn var så fin!

Vi tränade mycket på det som vi misslyckades med i måndags, som t.ex. öppnor. Och vad bra det gick, fick verkligen till några bra öppnor och Mulle förstod verkligen vad jag ville när jag gjorde rätt. När vi fick till öppnorna blev han lösgjord och fick till en riktigt flashig trav som jag ska försöka hitta på tävling. Eftersom öppnorna funkade såpass bra så gjorde vi en övning som såg ut så här:



Denna övning passade Mulle jätte bra, värt att testa!

Efter vi hade gjort det började vi med galopparbetet, ibörjan blev han lite ostadig men när jag fick honom på bakbenen slutade han och blev som en liten gummiboll. I den galoppen skulle jag göra övergångar till skritten vilket funkade superbra. Han slog sig inte fri, utan han gjorde en mjuk fin övergång. Det funkade faktist jättebra i båda varven, även i det svåra högervarvet.

Sen travade jag av honom i en låg form! Imorgon blir det uteritt i det (förhoppningsvis) fina vädret!

/Rebecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0