Dagens ridpass, eller mordförsök?

Idag har Mulle fått vara vildhäst! Eftersom det var så fint väder idag passade Mulle och jag på att rida ut. Mulle var lite laddad om man säger så..

När vi kom till första galoppbacken var han lugn och travade på snällt ,men när jag gav honom gav honom galoppskänkel så flög han omkring.. Som tur var tappade jag inte balansen utan kunde driva honom så han slutade. Han höll på så lite men jag fick bli lite bestämd och säga till honom. Först bettede han sig som en liten apa och skulle bara flamsa iväg när jag blev bestämd. Men efter ett tag fattade han att han inte fick kasta sig iväg när jag gjorde galopphjälperna.

När han hade slutat med sina dumheter släppte jag på honom lite (men var fortfarande bestämd med att han skulle lyssna) han gjorde lite glädjesparkar men inget för att vara dum, utan det var bara lycka!^^

Sen red vi till volterna, där fanns ett litet hinder som vi hoppade. Första språnget var ett typsikt Mulle hopp! Han liksom hoppar rätt upp i luften, ca 1 meter över hindret. Drar upp bakbenen mot magen och släpper ner frambenen. Jag kom lite i obalans och det kände han väl antar jag eftersom han la världens bockserie efteråt så jag hamnade framme på halsen haha. Men efter några hopp lyssnade han på mig.

Då slappnade jag väl av lite för mycket, och det är då Mulle tar sina små chanser. Vi red mot hindret i galopp och helt plötsligt kastar han sig framåt i världens bocksprång, jag flyger lite åt ena sidan och han hoppar hindret och springer ut mot skogen. Lite klantingt av mig? Ja, men jag satt ju kvar iallafall!;)

Han skötte sig såpass bra på volten så jag tänkte ge mig hemmåt, och på hemvägen blev Mulle en liten diva. Han skulle inte gå i vattenpölar, men efter en liten fight gav han sig. Men då såg han en annan sak han INTE tänkte gå förbi. Nämligen en död hare som låg inne bland träden, och såklart skulle han protestera. Men tillslut kom vi hem!




Mulle gör något och jag oxå..

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0