Ridning i regnet

Idag red jag Mulle på JFK's stora paddock! Jag hoppade tillochmed!
Ibörjan var han lite ofokuserad, skulle hoppa lite på stället & kasta med huvudet. Han var faktist ganska fin när han fokuserade sig på sig själv och inte allt annat. I galoppen var han oxå fin, lite studsig men ändå fin.

Efter den uppvärmningen började vi hoppa, vi började på ett kryss på 70 cm. Han hoppade lite stort och i landningen skulle han hoppa och hålla på ;) Testade en gång till och då funkade det bättre, han bockade inte så mycket efteråt. Hoppade på krysset några gånger, sen la jag upp det till ett räcke.

Han hoppade superfint, även fast det märks att vi är lite ringrostiga. Sen hoppade jag en linje, han fick ett bra flyt trots att det ösregnade. Hoppas han sköter sig bra på söndag när det är klubbtävling ;)



/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0