SÅ NÖJD!

Tränade för Kicki idag. Det gick superbra!




Först tränade vi på inridningar i galopp, vi kom fram till att det går bäst för Mulle att rida upp i vänstra varvet. Underbara häst! Efter det började vi med övergångar galopp-skritt, först blev han lite arg och sur men efter ett tag (dvs 1 minut haha) gav han upp. Jag måste komma ihåg att driva i övergången så han inte tappar formen och sänker ryggen.

Sen tränade vi lite på åttvolterna som är i la:p1 , och ibörjan var det katastrof kan man säga. :P Han dök och jag slarvade nått enormt.. Blev grymt arg på min själv och slutade rida, och det är ju inte så bra.. För när jag blir arg slutar jag rida. Men efter ett tag fattade jag hur jag skulle göra och det gick bra! Jag måste komma ihåg att inte jaga på honom och sen ha honom rak några steg när jag byter volt.

Och sen blev det dags för att träna på slutor, slutorna är väl min och Mulle's värsta fiende just nu.. Ibörjan gick det väl sådär.  Efter många failade försök sa Kicki en skitabra sak som jag tycker att alla ni som rider LA:p1 ska komma ihåg:
" Eftersom det här ett program som är förbredande för FEI krävs det inte inte alls mycket tvärning i slutan. Du ska bara tänka på att ha titta på bokstaven och ställa Mulle dit. Det räcker, så det är så lite tvärning som krävs. Domarna tittar på om du kan ha honom rättställd och komma ut vid rätt bokstav. "

När hon hade sagt lossnade det! Jag märkte att jag inte alls behövde flytta honom med min ytterskänkel, utan om jag ställde honom bra och tittade mot hörnet blev slutan bra. Mulle har lätt för att komma före med baken, men om jag gjorde så blev det asbra!


Efter den här träningen är vi mer taggade än nånsin inför tävlingen på måndagen!



/Rebecka

Kommentarer
Postat av: Amanda Sjönnerhem

Fin design ni har! Älskar citatet, Elit med flit! Haha, kram.

2012-04-07 @ 16:51:40
URL: http://proffsponnyn.blogg.se/
Postat av: Kajza

Fin blogg!

Glad Påsk! =)

2012-04-07 @ 17:37:49
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0