Tips inför tävling del 1; Schamponering

Tänkte börja med lite tips inför tävling! Så här kommer mitt första som kommer handla om schamponering av hästen.

Nu till våren brukar de flesta hästar vara dammiga och fälla. Inte speciellt roligt om du ska tävla och det är för kallt för att tvätta hästen. Man kan få bort ganska mycket genom den gammla hederliga rykten, men om du inte får bort allt använd dig av detta tips:

Jag avänder ett schampo som kallas Liniment Schampo. Det är precis vad det låter som, liniment i schampoform!

Såhär ser mitt ut, det finns både i flaska och dunk. Mamma och jag har en dunk eftersom det går åt ganska så mycket åt Astrid & Mulle. Finns b.la att köpa på Eko.

Det som är så bra med det här schampot är att du inte behöver blöta hästen innan, utan blanda det i en hink med vatten. Sen är det bara att svampa av hästen med blandningen. 

Schampot heter ju Liniment schampo och fungerar precis som vanligt liniment, så det värmer upp hästen. Så lägg på hästen ett täcke så blir hästen inte frusen och stel som den kan bli av vanligt schampo när man schamponerar när det är kallt ute.

Hästen blir både ren och mjuk i kroppen så varför inte testa? Jag är supernöjd.

Håll utkik efter del 2 som kommer imorgon!

/Rebecka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0