Gästblogg

Tjaaa alla, Tilda här!
Fick lov av Wilma att gästblogga lite! 
Jag heter då Matilda Gustafsson och är Wilmas bästabästa vän.
Vi har känt varandra sen typ BB och har hållit ihop i vått och torrt(även om Wilma är väldigt irriterande ibland!) ;)
Vi bor nästan grannar och har våra ponnysar i samma stall. Vi går också i samma klass.

Jag har en ponny som heter Artful Dodger och han är 15 år iår. Jag har haft Dogge sen 25 mars förra året så snart har jag haft honom i 1 år! Tänk att tiden går så fort! Han är iaf en korsning mellan knabstupper/fullblod. Vi köpte honom från Kristinehamn och då hade han bara tävlat hoppning typ. Då jag är lite feg av mig i hoppningen så är det dressyr som gäller för mig också! Dogge kräver en lite duktigare ryttare i hoppningen då han har sin hyss för sig ;) Men jag hoppar honom självklart lite själv på låga höjder då jag tycker att variation är väldigt viktigt för både mig och Dogge! Annars hoppar Dogges förrförra ägare honom då och då lite mer ordentligt. Men Dogge kan bli himmla fin i dressyren också om han bara vill!  

Tillsammans med Dogge har jag tävlat än så länge bara några LC program då vi jobbar på att min kära ponny inte ska "dö" inne på banan. Men när han har börjat fatta att han ska gå framåt så är mina mål att börja tävla dom lite högre klasserna. Om han lugnar ner sig i hoppningen så skulle jag även kunna tänka mig att tävla lite hoppning :)
 Jag tränar för Essi Petersson :) Och självklart tävlar jag för JFK!

Idag red jag och Wilma iaf ut och Dogge var nog mer i luften än på marken.. Vi skulle rida förbi en stolpe med en svart plastpåse på och den var självklart sååå läskig tyckte Jackie och Dogge. Jackie vände sig och och typ stack iväg en liten bit och min "supersnälla" ponny hoppade iväg och krängde sig, stegrade, bockade och hade sig. Sen kom iaf en snäll tant och kunde stå och krama runt stolpen så vi kunde rida förbi. Ibland undrar jag hur många hjärnceller det fattas i våra ponnysar hjärnor ? Asså en liten stolpe är skitläskig men en stor båt med en presenning över är inte alls läskig!

Jag har ingen egen blogg så ni vet :) 
Nehepp nu har jag trakkaserat er färdigt men snart kommer ett inlägg med lite skvaller om Wilma som ingen av ni vet! Tror ni lär gilla det ;) 

Men ni får ha det så bra och så kanske vi hörs någon gång! 
Och självklart kommentera!
kram 


jag o Wilma, hemkunskapen
Tilda

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0