Wow!



Så här såg Mulle ut idag!:)


♥ sadel - kentaur electra
♥ fårskinnspad - okänt märke
♥ schabrak - showmaster, hööks
♥ paddar under lindorna - Mias RS
♥ lindor - schokemöle

sen hade han även sitt vanliga träns med sitt swarovski pannband med stora stenar!

Dagens ridpass kan samanfattas med ett ord, wow! Han var verkligen super idag, lagom framåt, svävig, sammarbetsvillig och helt underbar!

Tränade på halter och ryggningar eftersom det inte gick speciellt bra när jag tränade för Essi. Idag känndes det helt annorlunda, han trampade mer och behöll bakbenen ända in i halten. Och när det gick bra att göra halter gick det såklart jättebra att rygga. Innan har han kunnat ställa sig på bakbenen, men det känndes bra.

 I galoppen låg fokuset på att få honom rund och mjuk. Gjorde väldigt mycket 10 meters volter eftersom det ingår i LA:1 som jag ska rida på lördag. Det funkade bra det med, kom på mig själv med att jag släpper ytterskänkeln och när jag la på ytterhjälperna blev volterna oxå bra. Red lite förvänd galopp oxå, den som ingår i LA:1. Inga problem där heller.

Är verkligen så grymt nöjd med ponnyn, räknar inte med något superesultat på lördag eftersom han har gått såpass fint nu kan jag inte kräva att han ska gå så på tävling!


Dock fanns det en negativ sak, och det var när jag skrittade av honom uthomhus runt anläggningen. Han var mer vild än tam. Han slog knut på sig själv, stog bara och studsade på stället och stegrade högt. Han höll på så säkert 15 gånger innan jag tog tag i saken. Jag tog och slog till honom mellan öronen när han stegrade. Det låter grymt taskigt, men det känns bättre att göra så än att han går omkull och skadar sig. Nu kommer han antagligen tro att han slog i huvudet och inte vilja stegra mer.

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0