Info om Rebecka

Hejsan!
Jag heter Rebecka Isgren och är 12 år och jag bor i Jönköping. Jag har tävlat dressyr upp till FEI, men tidigare har jag även tävlat lite hoppning. Mina tränare heter Essi Petterson och Jan-Ove Olsson.

Min ponny:
Min ponny heter Magic Power, men kallas för Mulle. Mulle är en svensk-ridponny som fyller 9 år i år på 140 cm. När vi köpte Mulle hade jag bara intresse för hoppning och tävlade även lite i det på LD-LC nivå. Men efter ett tag fick jag upp ögonen för dressyr. Mulle och jag har tävlat upp till LA:1 i dressyr, dock har vi inte hunnit mer eftersom Mulle fick en hovbensfraktur i våras. Men nu är han friskförklarad och igångsatt och ska vara med på en klubbdressyr på söndag. Mina tävlingsmål för i år är att vi ska försöka kvala till nationellt.


När Mulle blev skadad ville jag ha en annan ponny att rida och tävla på, så vi var och provred en ponny som hette Berlion Womblebeat som kallades för Nosis för att ev. ta honom på foder. Provridningen gick bra, så Nosis blev den ponnyn jag har haft under tiden Mulle har varit skadad. Nosis och jag har tävlat upp till FEI's inledande program för ponnyryttare. Dock är det förrens nu jag har börjat lära mig hur jag ska rida honom på tävling eftersom det är en vääldig skillnad mot hur han är mot på en träning.





lite bilder på Nosis och Mulle, Mulle är den röde och Nosis är den brune!


/Rebecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0