Div 2, del 2


2:dra tävlingen

Mango var sjuk. Han hade fått hosta, precise som Kimberly. Både Kimberly och Mango var sjuka. Rebecka hade en frisk häst. Ca en månad innan hade jag fått hem min nya stjärna, Jackie. Som då hade svårt att galoppera. Som jag iprincip bara hade ridit uttepassen på för att hinna med Mango. (Jag red alltso på Mango och Stephie red på Jackie, men jag tog utepassen på Jackie). Alltso hade jag bara ridit ett par pass på jackie vid det laget. Men men vi skulle få hoppa in i div 2 laget.

Tävlingen
Det var i växsjö. Det var bara jag och rebecka som skulle rida. (Eftersom vi bara var två styckna som red så fick vi ta våra % + att vi fick ta den sämsta % på tävlingen minus en % eller nått). På framridningen. Jag var van vid den snälla lilla söta ponnyn jag hade hemma. Dock var hon något piggare då, vilcket kunde behövas för att hon skulle galoppera ;)
Hon var jätte pigg på framridningen, efter att ha strulat lite med mamma när dem tog ut henne ur transporten. För att det var en hage jämte där hästarna galopperade runt. Och självklart ville min lilla bebis också göra det ;)
Exakt när vi kom in på banan började det regna. Jackie blev änu piggare, och det blev till en fördel.
Programet gick super jackie hade aldrig varit duktigare. Därför var det extra kul. Jag och Mango gick det alltid så dåligt för. Sen kom jag in där med Jackie och det hade aldrig gått bättre. Tyvär så fick vi två styckna avbrott i galoppen.
Prisutdelningen var presice efter mig, jag var sist ut. Och så kom Stephie med protokollet och tyyp ''gissa vad du fick wilma !?'' och så fick jag se protokollet och jag fick 64,14%. Och kom 2:a !
Rebecka fick 60%. Så det blev en riktigt bra tävling !


Filmen är snart 1 år gammal.










Wilma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0