Hur kom det sig att jag började rida??

                            Jo det var så här , mamma har haft häst sedan hon var 16 år, när jag var liten red jag lite på mammas häst Spex ( Spexan) , hon var jättesnäll hon följde efter mamma som en liten hundvalp;) När jag var fyra år skaffade vi oss en lite shettis Roxette:) Hon var tolv år när vi köpte henne och nu är hon 23 år;) Hon har varit en perfekt ponny att börja rida på , hon är lite busig, ganska pigg men ändå lugn, hon har alltid varit snäll i all hantering och en rolig hästa att rida ut på:D Jag har tävlat henne en gång , det var i Mulsjö, jag hoppade henne 50cm och 60 cm:D det gick väldigt bra förutom att hon var lite rädd för läktaren.., :) När jag blev förstor för henne så köpte vi en C-ponny som hette Prins, han var hur snäll som helst men han var stark som en oxe:P Han hade jag ca 2-3 år. Efter Prins så lånade vi en B-ponny som heter Larry Spetse kallas för Spetsa. Hon är 124 cm i manken. Hon är en pigg häst men väldigt snäll.., :) Hon står fotfarande kvar på gården:) Men efter ett tag när jag växte ur henne köpte vi en C-ponny FLASH:D sedan dess har jag haft han:D Mitt hästintresse har alltid funnits för mamma hade ju häst:P

Vår shettis som min lillasyster rider nu:P

Jag och Spetsa:P

Det var lite om min hästbörjan och lite till.., ;)  

             Kram Annie♥                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0