Hur mina ridpass brukar se ut

Först brukar jag vara nogran med att skritta fram ute, om jag inte gör det innan gör jag alltid det efter nu när det är så ljust ute. När jag skrittar fram brukar jag passa på att stretcha, då jag får jätte ont när jag kommer upp i sadeln. Dock går det bort när jag strechat.

Först brukar jag plocka upp henne i skritten. Flytta henne på volten, och känna efter så att hon inte är stel eller stram någonstans. Och att hon verkligen kommer upp på yttertygeln.
Sen börjar jag trava fram då. Jag bryr mig inte så mycket om formen utan ser bara till att hon springer på i ett raskt tempo. Om hon inte gör det får jag kicka till henne en gång, och så läpper det. Jag brukar galoppera fram efter det. Se till att hon har en lägre form och att hon trampar på. Brukar öka på långsidorna osv.
Jag brukar alltid galoppera i vanligt. Innan jag börjar travar vanligt. Det är för att jag kommer åt henne mycket bättre i galoppen, än i traven. Brukar göra lite enkla byen, galoppserpentiner osv.
Därefter brukar jag ta traven övar på skolorna osv. Jag rider också igenom programmen jag rider ganska ofta, det gör jag dte sista jag gör isåfall :)

Mina pass brukar vara ganska korta och effektiva. När jag rider ensam är det sällan jag rider mera än 40 min. Dem få gångerna jag gör det måste hon ha gått riktigt dåligt ! ;)
Jag rider oftast eftektiv träning i en halvtimma, då är framm och avskrittning inte inräcknad.

//Wilm

Kommentarer
Postat av: Christel

Sv till rebecka: Taaaack :'3

2012-03-04 @ 18:35:42
URL: http://ponnylycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0