Jackie's vecka

Måndag
Jag red ett pass i ridhuset. Jag och mamma red igenom programet. Det gick sååå mycket bättre denna gången mot vad det gjorde igår (söndas). När jag red var hon mycket bättre i galoppen än i traven. Hon växlar väldigt mycket just nu! Jag är iallefall supernöjd med passet!

Tisdag
Red ett pass ute. I början var jackie jätte seg. Sen när jag kom in i kohagen var hon som vanligt. Men när jag skulle skritta hemm var hon PIGG. Hon sparade all energi till hemfärden typ. Skulle hoppa och ha sig för allt, och galoppera i nerförsbake läääääskigt ;)

Onsdag
Vi var och tränade hemma hos Marika. Jackie var inte så värst duktig. Men träningen är jag så grymt nöjd med. Marika passar värkligen mig och Jackie super!

Torsdag
Jag red på galopp banan som stallet ovanför oss har. Först red jag upp dit då. Skrittade och travade fram henne. När jag kom dit så skrittade jag lite där. Sen galopperade jag sa till henne så att hon skulle galoppera på i ett mycket högt tempo. Trots det vart det inga bock eller någonting. Och på hemvägen var hon så trött att hon var snäll då med!

Fredag
Jag skrittade först fram henne ute. Sen red jag fram lite på ute ridbanan. Och sen red jag in i ridhuset och red programmet. Vin red ganska kort pass. Men hon kändes ganska fin.

Lördag
Jag var och tävlade i bratteborg. Vi fick 61,5% trots dålig känsla med flertal missar. Framridningen gick bra!

Söndag
Först red vi på galopp banan samanlagt galopperade vi 5,5 km, duktigt! Sen red vi lite i kohagen :)

mera bilder kommer imorgon :)

/Wilma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0