Jackie's vecka

Måndag
Jag red Jackie i ridhuset. Mamma var med och kollade. Det gick riktigt bra. Hon gick bättre i traven en i galoppen, hon brukar annars vara lättare i galoppen. Hon var fin o lydig

Tisdag
Jag och Jackie hade det mysigt och red ut i det finfina vädret. Vi red i kohagen och galopperade massa. Hoppade även över ett par pinnar som låg där. Trots det var hon hur snäll och mysig som hälst och varken bockade eller vart dum på andra vis.

Onsdag
Jag red i ridhuset, eller först skrittade jag fram i tyyp 20 min ute i skogen. Både jag och Jackie var trötta. Så vi körde ett jogging/mjukgörings pass i ridhuset. Sen gick jag en pytte bit ute, för att skritta av henne. Då vart hon snäll och gjorde ingenting, kanske kan jag börja gå ut och gå med henne som andra hästar brukar göra snällt nu ? hahaha

Torsdag
Jackie fick gå först ute och skritta fram. Sen red jag en stund i ridhuset. Hon var inte såvärst rolig att rida denna dagen. Men när man har ett sto så går det upp och ner, jag får glädjas åt passet som gick bra i måndags :)
Eftersom hon var lite down så släppte jag henne lite i ridhuset.Jag sprang lite med henne. Och hade lite kul. Sen fick hon också springa av sig ett varv och busa !

Fredag
Denna daggen stod det utte pass på schema. Det blev att först skritta upp till kohagen. Jag galopperade massa. Dels för att hon var hur snäll och mysig som hälst, dels för att träna upp konditionen änu mera. Vi red också ett ''dressyr pass'' fast på ängen. När jag fick jag värkligen den fina känslan i galoppen som jag har letat efter det sista i ridhuset. Fick fin och jämn känsla i båda varven. Idag hamnade J på pluss sidan, det kunde ju ioförsäg behövas nu när hon har varit så tråkig i ridhuset de senaste dagarna ... ;)

Lördag
Eftersom det var så tråkigt väder ute så red vi inte lilla högamo. Istället skrittade jag bara ut med henne runt Målskog. Hon var PIGG men skötte sig bra. Det ända hon gjorde vart att hoppa till lite när det kom en sånhär liten lastbil. Som inte fattar att man ska sakta ner när man kör förbi hästar, trots att jag ''visade''. Det var ju inte Jackies fel iallefall ;)

Söndag
Idag red jag i ridhuset. Jackie har gått ute två dagar. Trots det var hon super! iallefall när jag inte red programmet. När jag red programet gick det mindre bra om man säger så. Vi red LA lag programet som vi ska rida nu i div 1 i vår.
Sen kom det in en till häst i ridhuset. Den gillade jackie INTE hon vart livrädd för den. Och när jag skulle ta mina vantar som låg på läktaren eller vad man säger så red den förbi. Då backade jackie i galopp typ, lustig känsla där ;)
Jackie gick väldigtväldigt bra idag när jag inte red programet. Vi fick fin takt och framföralt var hon så jämn i båda sidorna och var lika dan i båda varven

/Wilma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0