möte med 2 älgar = nära döden upplevelse

Idag red cajsa och jag ut, jag låter rubriken tala för sig själv. Vi red först på hallbyleden sen red vi till galoppbanan.  Mulle skötte sig bra, lite bus men inga dumheter :)

När vi hade kommit förbi galoppbanan märkte vi att Lyrik blev lite stirrig, och såklart så sa Cajsa: " omg det är en älg!!! vi måste vända!!" Jag trodde att hon skämtade, vi hade ju liksom skämtat om älgar. Jag vände mig om, och där stod det två älgar, en mammaälg och en kalv som rörde sig mot oss!! Jag vrålade : "GALOPP!!!!!!!!!!!!!!" Cajsa började trava medans Mulle stod på stället och studsade. Vi började galoppera, jag var verkligen skiträdd!

När galoppstigen tog slut ville Cajsa ta snabbaste vägen tillbaka men jag bestämde att vi skulle trava på en stig mot ett bostadsområde, för älgar gillar ju inte att vara i närheten av människor. När vi kom fram fick båda värsta choken, vi var så sjukt rädda!

Efter våran lilla älgolycka red vi hem, livrädda för ännu ett älganfall.


cajsa ;)

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0