sammanfattning; Mulles ridpass v11

Wilma och jag tänkte ha en sammanfattning av veckans ridpass varje söndag :)

Måndag:
Red lite i ridhuset, mycket lösgörande som övergångar, skänkelvikningar och skrittpiruetter. I slutet "hoppade" vi en sockerbit! Mulle hoppade inte så värst snyggt, men han kom över. ;) Han kändes lite slö, men jag tror det var pga av värmen.

Tisdag:
Red ut i skogen i det underbara vädret. Galopperade väldigt mycket så han fick upp flåset och klättrade i backar så nu ska lille Mulle bli biff! ;) Han skötte sig över förväntan, bara runt 7 bocksprång och 2 ministegringar, fast såklart såg han en superläskig pinne som han behövde akta sig för. Såklart hoppade han ut i skogen, man vill ju inte bli uppäten! Skrittade lite runt åkrarna oxå.

Onsdag:
Vila

Torsdag:
Lite smått seg, skulle tränat på mycket övergångar. Men eftersom han var så seg gick jag ut på ridbanan och gjorde lite roliga saker, som t.e.x ökningar så han skulle få tillbaka glädjen. Det funkade han blev pigg och glad !:D När han blev pigg så tränade jag övergångar, det gick jätte bra.

Fredag:
Tränade för Kicki, det gick så underbart bra!!! Det känndes som han verkligen ansträngde sig när jag satt stilla och bara red med kroppen! Sådär måste jag rida 1 april!! Vi tränade på att jobba honom lång och låg och att jag skulle rida mer med mina ytterhjälper.

Lördag:
Red lite i ridhuset, det gick så bra! Mulle var fin, Kicki hjälpte mig lite. Vad jag gjorde kan ni se på filmen här nedan:


Söndag:
Hoppade honom , Cajsa hjälpte till och gav mig tips osv. Gick riktigt bra, jag menar han är ju inte hoppad så mycket ;)



Nej nu ska jag ta tag i mitt liv och göra lite matteläxa..

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0