Inför tävling

Inför tävling är jag oftast sjukt nervös! Spelar ingen roll om jag ska rida en LC eller LA. Är lika nervös ändå.

I bilen brukar jag oftast äta något så jag blir pigg, lyssna på musik och gå igenom programmet. Verkligen tänka på hur jag ska rida, varje steg, varje hörn, varje långsida, kortsida osv. Det brukar hjälpa, jag känner mig mer säker och kan börja slappna av.

Väl framme på tävlingen brukar det släppa mer och mer, när jag har hoppat upp på Mulle släpper allt. Jag kommer in i en egen bubbla.

Men precis innan jag ska in på banan blir jag lite nervös, men såfort jag får börja rida runt banan och så släpper allt igen, dessutom blir Mulle också fokuserad på sin uppgift!


Hööks summer cup 2011

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0