Svar från frågestunden - Rebecka

Fet text= Fråga

Hej!:) Hur ser era hästars foderstat ut?

Morgon: 2 kakor hö, 1 l hackat strå & 5 dl krosshavre

Lunch: ca 2 kg hösilage. Kanske blir lite mindre eftersom han går med Astrid.

Insläpp: ca 2 kg hösilage, om jag rider honom 5 dl helhavre med hackat strå

Kväll: 2 kakor hö, 1 l hackat strå, 5 dl helhavre.

Skulle ni vilja köpa en helt färdig ponny, som man bara behöver åka på ?
tittade ni på ponnyakuten?
ska ni rida eliten i höst?

ni har en jätte fin blogg :)

Nej, jag skulle inte det. Mulle var ju inte speciellt rutinerad när jag fick honom, tycker det är roligt att känna att man själv har bidragit med utbildningen av hästen.  Ja, jag tittade på några avsnitt, tycker väl inte det är så roligt program, problemen är inte speciellt roliga att se. ;) Jag vill gärna göra det, vi har ju en plats i eliten men vi får se!

TACK!

första dressyrtävlingen... hehe

Vem tränar ni för? :)

Jag tränar främst för Kicki Alm & Essi Petersson.

vad gör ni på fritiden? favvorit pryl i stallet?

Är i stallet ;) Min favvopryl är väl mina schabrak och lindor ♥


var står era hästar? nämn en färg som ni aldrig skulle ha på er häst
berätta lite om era hästars stam!

KRAM PÅ ER NI ÄGER

Mulle står på Klämmestorp, alltså på JFK's anläggning. Rött, orange & gult skulle jag aldrig ha på Mulle i en större mängd, uscha! Mulle's pappa är Power Boy RP 112 (måste jag berätta mer? googla om ni inte vet vem det är) hans morfar heter Abha Quatar ox och är en renrasig arab. Vet ingenting om den hästen/ponnyn.

Hihi tack :D


Hej:) Vad är erat bästa hästminne och vad är erat favvodjur om ni inte får välja hästar:P

Har så många minnen, men ett var väl när jag och Mulle blev 2:a placerade i vår LA debut, trots en miss som kostade oss 14 poäng. Hmm, hundar är väl söta? ;)


1:Hur gammla är ni?
2:Hur länge har ni ridit?
3:Hur länge har ni kännt varandra?
4:Hur länge har ni haft era hästar?
5:vilcket/vilcka är era favorit prylar i stallet?
6:KAN INTE NI GÖRA EN VLOGG NÄR NI ÄR PÅ NÄSTA LAGTÄVLING OCH PRATAR LITE? :)

12, blir 13 i november. Jag har ridit sen jag var 4, alltså snart i 9 år. Wilma och jag har kännt varandra i drygt 1½  år, Annie och jag har kännt varandra typ sen i Januari. Typ när vi skapade bloggen. Jag har ägt Mulle i 2 år och snart 5 månader. Mina favvosaker är mina lindor och schabrak!

Och sen den sista då, ja, fast jag kommer nog vara lite smått nervös typ haha.


vad fastnade ni för hoss era ponnies?
vad läser ni för bloggar
frågan var till alla

Jag gillade hur han hoppade haha, men jag kan skylla på att jag älskade när hästar hoppade högt då. ;) Läser NellieBerntsson.se , Juliawesen.se , dressyrmupparna.se , ponilovers.blogg.se och sen en massa andra som jag klickar in på ibland.

Sommaren 2010

Vad gör ni på fritiden annat än är med hästarna? :p

Jadu, det blir inte speciellt mycket tid över. Gör läxor osv. Men jag bloggar väl när jag har lite tid, men på lov är jag ju med kompisar!

1.Vilcket är ditt favorit märke?
2.Vilcken är din högsta % ?
3.hur länge har du ridit? :D


Mitt favoritmärke är väl typ Pikeur, men det är ju inte direkt gratis typ.. Min högsta % är 78,3. Har ridit i 8 år, är inne på mitt 9:onde. :)

Har ni haft några hästar tidigare, isofall beråtta om dem!

Innan Mulle hade jag en new-forest b-ponny som hette Olympic Starlight! Envis så hälften vore nog haha. Sen hade jag ju Nosis på foder när Mulle var skadad.

Nosis, hatar att datorn inte vill rotera bilden. Men ni får vända på huvudet.

Beskriv era hästars bersonligheter :)
BÄÄST blogg btw ^^

Mulle är lite speciell, men världens mysigaste! Är lite kaxig, tror han är störst, bäst och vackrast. Men när han lär känna en är han så snäll och vill ofta pussa på en osv!

hihi tack!

Favorit färg?
Bästa tävling?
Vilka klasser har ni ridigt? vad är erat bästa och sämsta resultat i de klasserna?
vad har ni för mål?
kan ni inte skriva om era hästar?

ERAN BLOGG ÄR BÄST

ROSA helt klart! Hmm, min bästa tävling var nog 1:a omgången av div 1! Var så nöjd med känslan. Har tävlat upp till LA:P1 med Mulle. Orkar inte rada upp alla resultat, men Mulle går ju stadigt runt 60 % , tror mitt sämsta resultat var 43% i LA:P1 med Nosis. Dock var vi inte alls redo för det, utan vi var med så vi skulle få rida eliten i år. Antar att du menar med tävling? Det är att kvala nat och bli stadiga där, om jag känner att min längd funkar på Mulle är väl SM också ett mål. Kan göra det i ett annat inlägg.

TACK !

Hur lärde ni känna varandra? :)

Wilma och jag träffades... hm jadu det vet jag inte själv! Annie och jag känner väl varandra sen januari, sen när vi startade bloggen.

/Rebecka






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0