V. 18

Måndag
Jackie reds ett pass i ridhuset. Började väldigt dåligt, men slutade väldigt bra! Skrittade av och fram i det fina vädret också!

Tisdag
Jag och Jackie red ut på morgonen. Vi red först 4 varv på galoppbanan. Sen efter det busade vi lite i kohagen. Snäll var hon som vanligt :)

Onsdag
Jag och Jackie red först fram ute i skogen. Vi skuttade även över ett trän som hade trillat ner eller vad man säger. Sen efter det gick vi in i ridhuset. Passet gick superbra hon var lite stretig o så när jag travade fram. Men när jag började galoppera blev allt mycket lättare. Hon var väldigt stadig och fin i formen och behöll det när jag travade sän med, duktig ponnie!
Efter det red jag igenom programmet en gång till det gick bättre än i måndas så de var kul!
Sän efter det hade jackie trimmats klart och jag travade an henne, och sedan fick hon skritta av i skogen en sväng. Ioförsig så blev det både hopp o galopp när jag ''skrittade av'' men jag kallar det la så ;)

Torsdag
Det stod ett dressyrpass på schemat, och så blev de. Hon var fin från början till slut. Och var lite mera med på vad hon skulle göra. Duktig flicka!!

Fredag
Mamma tog hand om Jackie. Hon och en annan tjej i stallet red ''lilla högamo'' tillsammans. Jag hade stallfri dag

Lördag
Först skrittade jag och Jackie ut en sväng i blåsten. Efter det gick vi in i ridhuset och började jobba. Hon var värkligen SÅFIN. Kunnde inte fått ett bättre pass så här innan tävling, snacka om att man har en super ponnie när allt stämmer. Hoppas bara vi får vissa det imon på tävlingen med !..

/Wilma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0